Bakırköy Cumhuriyet Ortaokulu “Eğitimde iyi örnekler” kapsamında gösterilebilecek örnek bir proje imza attı. Fransa, Romanya, Litvanya, Makedonya, Yunanistan, İspanya, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’den Bakırköy Cumhuriyet Ortaokulunun yer aldığı ERASMUS + Projesi AB ve Ulusal Ajans tarafından desteklenen 258 stratejik okul ortaklığı projeleri arasına girmeyi başardı.
Cumhuriyet Ortaokulu Müdür Yardımcısı ve Bilgisayar Öğretmeni Ali Ulvi Atasoy proje hakkında şunları söyledi:
Avrupa Birliği içerisindeki farklı kültürlerin birbirlerini tanımaları ve birbirleriyle işbirliği içerisinde bilimsel çalışma yapma imkânlarının sağlanması amacıyla AB ve üye ülkelerin Ulusal Ajansları tarafından desteklenen projeler birçok eğitimciye ve öğrenciye birbirlerini tanıma ile kendilerini geliştirme olanağı sağlamıştır.
Bakırköy Cumhuriyet Ortaokulu, diğer 7 ülkenin(Fransa, Romanya, Litvanya, Makedonya, Yunanistan, İspanya ve Çek Cumhuriyeti) katılımıyla bir buçuk yıllık bir uğraş sonucu ortak bir eğitim projesi oluşturarak projenin kabulü için ilgili AB kanallarına başvuruda bulunmuş ve Türkiye çapında Ulusal Ajans’ tan hibe alan 258 stratejik okul ortaklığı projesinin arasına girmeyi başarmıştır.
Fransa koordinatörlüğünde kabul edilen 78 proje arasında 93 puanla en iyi proje olarak seçilen bu projenin kısa adı ‘I-TALC’ dır. ‘Innovative Technologies for Active Language Class’ yani ‘Aktif Dil Sınıfı için Yenilikçi Teknolojiler’ adındaki projenin temel amacı dil öğreniminde bilgisayar, tablet, akıllı tahta, hatta akıllı telefon gibi teknolojik araçları kullanarak, dersleri daha verimli ve ilgi çekici hale getirmek ve teknolojik araçları kullanma konusunda yetişkinlerden daha ileride olan öğrencilere uygun ders müfredatı geliştirmektir. Proje aynı zamanda farklı ülkelerden bir araya gelen öğrencileri gerek yüz yüze, gerekse sanal ortamında tanıştırarak birbirleriyle yabancı dil konuşma konusunda pratik yapmalarına imkân sağlamayı ve kendi kültürlerini tanıtmalarına fırsat vermeyi amaçlamaktadır.
Proje ile ortaklaşa oluşturulan müfredat ve ders materyalleri, yazılı ve sanal ortamlarda kamuya açık ve ücretsiz olarak yayınlanarak ülkemizde uygulanmaya başlayan FATİH projesi benzeri teknoloji tabanlı müfredata geçişi kolaylaştıracağı değerlendirilmektedir.
Bu amaca ulaşmak için tabi ki öncelikle öğretmenlerin kendilerini eğitim teknolojilerinin en son yenilikleriyle donatmaları gerekiyordu. İlk adım olarak Yunanistan’ın Girit Adasında yapılan ön hazırlık ve planlama toplantısının ardından ben ve projenin ülke koordinatörü olan İngilizce Öğretmeni Serkan ERDOĞAN diğer 7 ülkenin öğretmenleri ile birlikte Litvanya’nın Nida kentinde düzenlenen 5 günlük BİT (Bilgi İletişim Teknolojileri) kursuna katıldık. Burada oluşturulan teknoloji tabanlı müfredat derhal uygulanmaya başlandı. Bu uygulamalar içinde öğrencilerden en büyük ilgiyi sadece eğitime dönük bir sosyal ağ olan ‘Edmodo’ ve basit animasyon oluşturma programı olan ‘Plotagon’ gördü.
Projenin üçüncü ve en önemli aşamalarından biri,10 ve 20 Mayıs 2015 tarihleri arasında, Makedonya’da, her ülkeden onar öğrenci ve ikişer öğretmenin katıldığı yoğunlaştırılmış dil kampı yapılarak gerçekleştirildi.
Kampta İngilizcenin yanı sıra Almanca, Fransızca, İspanyolca ve İşaret Dili gibi dersler oyunlar yoluyla öğretildi. Müzik, spor, yarışmalar, drama, şarkı, folklor gibi pek çok yan etkinliğin de yer aldığı kamp esnasında öğrencilerin ülkelerine göre farklı grup ve odalara ayrılarak daha fazla yabancı dil öğrenme ve kültürel paylaşımda bulunmaları sağlandı.
10 günlük program içerisinde ayrıca Makedonya’ nın farklı şehirlerine geziler düzenlendi. Öğrenciler bir gün başkent Üsküp’ü, bir gün Dünya Çevre Örgütü tarafından korumaya alınan Ohrid Gölü’nü, bir gün de Kavadarci adlı kasabada bulunan bir okulu ziyaret ettiler. Kampa projenin ulusal koordinatörü Serkan ERDOĞAN başkanlığında okulumuzun öğretmenlerinden Halime GÜL ve Hakan MEMUR refakatçi olarak katıldı. Bu kampın bir benzeri 2016 yılı Mayıs ayında Çek Cumhuriyeti’nin Odry kentinde ve üçüncü dil kampı da 2017 yılının Mayıs ayında İspanya’nın Cadiz kentinde düzenlenecektir.
Projenin ve haberin detaylarını Öğretmenim Dergisinin önümüzdeki sayılarında okuyabilirsiniz…